Gemius traci duński rynek, w Polsce walczy w przetargu

Gemius przegrał przetarg na badania Internetu w Danii. Od 2016 roku prowadzić je będzie TNS Gallup. Przetarg w Danii, prowadzony przez organizację branżową zlecającą badanie Danske Medier Research, trwał od jesieni ub.r. ­

Danske Medier Research poinformowała nas w oficjalnym liście, że choć spełniamy wszystkie ważne techniczne i metodologiczne kryteria, tym razem wybrano innego dostawcę ­ podaje Natalia Osica, dyrektor ds. relacji z mediami w Gemiusie. Gemius badania w Danii będzie wykonywać do końca br.

Dla Gemiusa duński rynek jest jednym z najistotniejszych. Polska firma pierwsze dane dla tego kraju opublikowała w lipcu 2007 roku. W sumie Gemius bada Internet w ok. 30 krajach. Cały czas trwa konkurs na badanie Internetu w Polsce. Biorą w nim udział: ComScore, GfK Polonia, Millward Brown i Gemius, który w naszym kraju realizuje od dziesięciu lat badanie Megapanel.