Chińczycy brylują w handlu internetowym

Według Consumer Technology Association (CTA) Chińczycy są liderami w regionie Azji i Pacyfiku w zakresie nabywania zaawansowanych technologicznie produktów przez Internet - informuje polska ambasada w Pekinie.

Wyniki badań przeprowadzonych przez CTA wskazują, że w Chinach do 2018 roku odbędzie się ponad połowa transakcji światowego handlu elektronicznego.

Najczęściej nabywanym urządzeniem hi-tech w Chinach są Smartfony. Zaraz za nimi w rankingu plasują się: komputery stacjonarne, laptopy, aparaty cyfrowe oraz słuchawki.

Według danych iResearch wartość sprzedaży online, tak zwanych produktów 3C (computer, communication i consumer electronics), osiągnęła wartość 168 mld juanów (około 101 mld zł) w pierwszej połowie ubiegłego roku.

Z kolei według raportu Morgan Stanley rosnąca popularność smartfonów w małych miastach i obszarach wiejskich pociągnęła za sobą wzrost popularności handlu elektronicznego w Chinach. Według Steve’a Koeniga, dyrektora działu badań rynku CTA, zarówno chińskie firmy technologiczne, jak i chińscy konsumenci odgrywają kluczową rolę w światowej gospodarce.

eMarketer, firma specjalizująca się w badaniach rynku, podała jednocześnie, iż w 2018 r. wartość handlu elektronicznego w Chinach wzrośnie o 133 proc., do 1,568 biliona USD, z 672 mld w zeszłym roku. Przewiduje się również, że wartość światowego handlu elektronicznego wzrośnie do 2018 r. o 80 proc., osiągając 3,015 biliona USD, w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy wyniosła 1,671 biliona USD.