Sprzedaż głównych dzienników ogólnopolskich spadła w lipcu

4 wrz 09, 09:52

W lipcu spadła sprzedaż wszystkich największych dzienników, wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl opierającego się na danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).

Liderem segmentu dzienników opinii pozostaje "Gazeta Wyborcza", wydawana przez Agorę. Jednak w raporcie zwrócono uwagę, że tytuł zanotował najgorszy wynik od wielu lat. Jej dzienna sprzedaż spadła o 14% r/r do 315 733 egzemplarzy.

Jednak główna konkurencja "Wyborczej" traciła jeszcze więcej: sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Presspublica) spadła o 16% r/r do 110 715 sztuk, a Dziennika (w lipcu jeszcze wydawanego przez Axel Springer Polska, a obecnie Infor Biznes) o 18% do 72 768 egz.

Pierwszy numer połączonych tytułów "Dziennik" i "Gazeta Prawna" ma ukazać się 14 września. Tymczasem w lipcu sprzedaż "Gazety Prawnej" spadła do 61 660 sztuk wobec 65 287 egz. przed rokiem. W poprzednich zestawieniach "Prawna" była często jedynym tytułem, który potrafił oprzeć się spadkowej tendencji na rynku.

Najlepiej sprzedawanym dziennikiem pozostał tabloid "Fakt" wydawany przez Axel Springer. Jego sprzedaż wyniosła 465 848 egz. w lipcu, co oznacza spadek o 5% w skali roku. Jego główny rywal Super Express (Murator) zanotował spadek sprzedaży o 4% r/r do 190 313 egz.

Wirtualnemedia.pl prezentują dane z kategorii "sprzedaż ogółem", ZKDP prezentuje też dane w kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", która obejmuje także sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej, a także w ramach barteru.

Widzisz błąd na stronie? Wyślij wiadomość do redakcji

Napisz do nas

zamknij
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Marketing

dzisiaj, 18:22 | Manager | Marketing

Jak zdobyć kontrolę nad światem

Jak zdobyć kontrolę nad światem więcej
wczoraj, 17:39 | Marketing | Reklama

Nie będzie reklam niezdrowej żywności przy audycjach dla dzieci

Nie będzie reklam niezdrowej żywności przy audycjach dla dzieci więcej
wczoraj, 12:23 | Marketing | Reklama

Programom dla dzieci nie będą towarzyszyły reklamy niezdrowej żywności

Programom dla dzieci nie będą towarzyszyły reklamy niezdrowej żywności więcej
28 paź, 18:13 | Marketing | Reklama

Ponad 4 tys. skarg Polaków na reklamy; wiele dot. obyczajowości

Ponad 4 tys. skarg Polaków na reklamy; wiele dot. obyczajowości więcej
26 paź, 19:43 | Marketing

Jedno zdjęcie warte więcej niż tysiąc reklam

Jedno zdjęcie warte więcej niż tysiąc reklam więcej
24 paź, 09:09 | Marketing | Reklama

KER: reklama Orange może wprowadzać odbiorców w błąd

więcej
24 paź, 05:55 | Marketing

Strategiczne zmiany w Lotosie i ING Banku Śląskim: pozwól kochać swoją markę

Strategiczne zmiany w Lotosie i ING Banku Śląskim: pozwól kochać swoją markę więcej
23 paź, 10:54 | Marketing

Skąd się wzięło LEGO i Apple?

Skąd się wzięło LEGO i Apple? więcej
22 paź, 14:13 | Marketing | Reklama

Na Białorusi trudniej będzie reklamować alkohol

Na Białorusi trudniej będzie reklamować alkohol więcej
22 paź, 08:31 | Media | Internet

W pierwszym półroczu wartość rynku reklamy online w Polsce przekroczyła 1,25 mld zł

więcej
22 paź, 08:30 | Marketing | Reklama

Cennikowo wpływy reklamowe mediów po trzech kwartałach są wyższe o 4,3 proc.

więcej
21 paź, 07:53 | Marketing | Reklama

Jerzy Dudek został ambasadorem marki Premio Opony-Autoserwis

Jerzy Dudek został ambasadorem marki Premio Opony-Autoserwis więcej
21 paź, 07:51 | Marketing | Reklama

Piotr Żyła w czterech spotach internetowych Samsunga

Piotr Żyła w czterech spotach internetowych Samsunga więcej
20 paź, 06:54 | Marketing | Reklama

Michel Moran od dziś twarzą marki Lisner

więcej
17 paź, 06:00 | Marketing

Godzina zero w świecie konsumenta

Godzina zero w świecie konsumenta więcej
16 paź, 07:49 | Marketing | Reklama

Anna Dereszowska ambasadorką marki Philips

Anna Dereszowska ambasadorką marki Philips więcej
16 paź, 07:22 | Marketing | Reklama

Internauci wolą dłuższe, lecz rzadsze bloki reklamowe w telewizji

Internauci wolą dłuższe, lecz rzadsze bloki reklamowe w telewizji więcej
16 paź, 07:16 | Marketing | Reklama

Badacz z ARC Rynek i Opinia wystąpił w reklamie Toyoty

Badacz z ARC Rynek i Opinia wystąpił w reklamie Toyoty więcej
15 paź, 15:12 | Transport | Przewozy kolejowe

43 miliony na strategię wizerunkową PKP SA i PKP Intercity

43 miliony na strategię wizerunkową PKP SA i PKP Intercity więcej
15 paź, 07:14 | Marketing

Rozpoczęło się głosowanie na logo Polski

Rozpoczęło się głosowanie na logo Polski więcej
15 paź, 07:09 | Marketing | Statystyka

Więcej reklam w kanałach tematycznych, mniej w głównych telewizjach

więcej
14 paź, 07:02 | Marketing

Po zwycięstwie nad Niemcami polskiej reprezentacji i jej piłkarzom będzie łatwiej o sponsorów

Po zwycięstwie nad Niemcami polskiej reprezentacji i jej piłkarzom będzie łatwiej o sponsorów więcej
10 paź, 15:49 | Media | Internet

Jak zarobić na YouTubie?

Jak zarobić na YouTubie? więcej
10 paź, 14:27 | Marketing | Reklama

Wielka Brytania: Zakaz emisji reklam firmy Wonga

Wielka Brytania: Zakaz emisji reklam firmy Wonga więcej
10 paź, 07:41 | Marketing | Reklama

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR kupiło prawa do logotypu Polski

więcej

Notowania wybrane

aby oglądnąć wykres potrzebujesz Adobe Flash Player

Get Adobe Flash player

Symbol Kurs Zmiana % Zmiana
CAM
2,85 -0,35 -0,01
K2I
11,90 1,71 0,20
PGM
0,31 3,33 0,01
MIT
0,19 5,56 0,01

Dodaj do "Ulubionych"

zamknij

Aby dodać naszą stronę do Ulubionych naciśnij kombinację klawiszy Ctrl + D na klawiaturze.

Zamknij