Kampania "Alior Bank. Wyższa kultura bankowości"

8 paź 12, 21:30
fot. Alior Bank

Kolejne złoto w kategorii Long term marketing excellence otrzymały agencje PZL i Maxus oraz Alior Bank za kampanię "Alior Bank. Wyższa kultura bankowości".

KONTEKST RYNKOWY

Rynek bankowy w Polsce jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Funkcjonuje na nim ok. 50 podmiotów komercyjnych i prawie 600 spółdzielczych. W samym tylko 2011 r. banki wydały na promocję swoich usług prawie 1,3 mld zł*. Mimo tak intensywnych wysiłków Polacy wyjątkowo niechętnie zmieniają bank. Jedynie 12% Klientów deklaruje, że zrobiło to choć raz w życiu. Jest to najniższy odsetek w regionie**.

* za "Rzeczpospolitą" na podstawie Kantar-Media, styczeń 2012
** za raportem Deloitte "Doświadczenia Klienta w relacjach z bankami w Polsce", maj 2012

POZYCJA WYJŚCIOWA MARKI

Alior Bank rozpoczyna działalność operacyjną 17.11.2008 r. Launch marki zbiega się z największym od lat globalnym kryzysem branży finansowej, który nie omija również Polski. Alior Bank jest pierwszą nową marką bankową wchodzącą na rynek po spektakularnym upadku Lehman Brothers. Marka musi zdobywać Klientów w momencie, gdy zaufanie do banków spada*, a konsumenci szukają bezpiecznych, sprawdzonych rozwiązań dla swoich finansów.

* za raportem Pentora "Sektor Bankowy 2009"

WYZWANIE

Biznesplan zakłada, że Alior Bank musi osiągnąć rentowność w 28 miesięcy od launchu. Żeby zrealizować cel, Alior Bank musi uderzyć bezpośrednio w najcenniejszy i najbardziej broniony przez konkurencję segment usług bankowych - rachunki osobiste i firmowe.

Żeby to zrobić, trzeba zbudować markę na tyle silną i przyciągającą, żeby była w stanie konkurować z największymi bankami na rynku i systematycznie odbierać im Klientów. Strategia challengera, oprócz odpowiedniej oferty produktowej oraz atrakcyjnej marki o wyraźnym profilu, wymaga stworzenia platformy komunikacyjnej, która:

  • pozwoli wyróżnić się w kategorii i przebić przez formaty komunikacyjne oparte na celebrytach,
  • da podstawę do budowania spójnej i elastycznej komunikacji na przestrzeni wielu lat.

CELE I ICH REALIZACJA

Cele 2008-2012 wg biznesplanu:

1) Alior Bank wśród top 10 marek bankowych pod względem: świadomości spontanicznej, wspomaganej i znajomości komunikacji.

CEL PRZEKROCZONY - Marka Alior Bank w ciągu 3 lat od rozpoczęcia działalności weszła do grupy 5 banków o najbardziej rozpoznawalnych markach i komunikacji.

2) Najefektywniej komunikująca się marka w sektorze.

CEL OSIĄGNIĘTY – Średnia efektywność komunikacji marki Alior Bank w latach 2009-2011 (mierzona Awareness Index AI) zdecydowanie przewyższa wszystkie marki banków obecne na rynku polskim.

3) Marka numer 1 w kategorii: wyznaczająca trendy, wyróżniająca się, dla Klientów o wyższych wymaganiach.

CEL OSIĄGNIĘTY – Marka Alior Bank w 3 lata po rozpoczęciu działalności jest liderem w kluczowych dla siebie atrybutach wizerunkowych.

4) 1 mln aktywnych Klientów na koniec 2012 r. (750 tys. na koniec 2011 r.).

CEL PRZEKROCZONY – Alior Bank zdobył milion aktywnych Klientów już na koniec 2011 roku! Rok wcześniej niż zakładał plan.

5) Zysk netto 100 mln zł w 2011 r.

CEL PRZEKROCZONY – Alior Bank w 2011 osiągnął zysk netto o ponad połowę wyższy od zakładanego w biznesplanie – 152 mln zł.

GRUPA DOCELOWA

Kluczowa grupa docelowa: osoby, które posiadają już konta w innych bankach, mieszkają w średnich i dużych miastach, mają dochody powyżej średniej, między 25. a 49. r.ż. Bardziej wymagający i świadomi swojej coraz silniejszej pozycji w relacji z bankiem. Oczekują wyższej jakości usług, doradztwa, indywidualnego podejścia do Klienta, ale także niższych kosztów. Chcą, by bank umożliwiał im zarabianie, a nie tylko oszczędzanie.

STRATEGIA KOMUNIKACJI

1. Marka przynosi przełom w bankowości – zmienia zasady panujące dotychczas na rynku, udostępniając w standardzie to, co wcześniej było zarezerwowane tylko dla nielicznych.

2. Marka łączy cechy z pozoru sprzeczne - innowacyjność w sferze produktowej z tradycyjnym podejściem do finansów.

Marka z jednej strony jest odpowiedzią na rosnące aspiracje Polaków – oferuje nowatorskie rozwiązania i usługi, a z drugiej strony daje poczucie, że stoi za nią stabilny bank o tradycyjnym podejściu do finansów. Symbol łączący te dwa aspekty znaleziono w postaci „Bankiera w meloniku”. Symbolizuje on najwyższy standard obsługi, wyjątkowe podejście banku do Klientów, prestiż i przywileje, które wcześniej były zarezerwowane tylko dla najzamożniejszych Klientów. Buduje skojarzenia z fundamentalnymi zasadami tradycyjnej bankowości oraz wiarygodnym światem finansowych dżentelmenów. Taka ikona pozwala również na łatwą identyfikację komunikacji marki w clutterze reklamowym. Strategię komunikacji wyraża hasło „Wyższa kultura bankowości”.

STRATEGIA MEDIOWA

Dobór kanałów komunikacji ewoluował wraz ze zmianą konsumpcji mediów w TG oraz rosnącą rolą Internetu w codziennym życiu. Po początkowym, efektownym multimedialnym launchu obejmującym wszystkie kanały komunikacji dalsze działania skoncentrowane zostały w TV i Internecie, wspieranych w zależności od rodzaju komunikowanej usługi i jej specyficznej grupy celowej radiem i/lub prasą. We wszystkich działaniach konsekwentnie podkreślaliśmy hasło banku „Wyższa kultura bankowości” poprzez wysokojakościowy zakup mediów oraz brak intruzywnych formatów (niższe wagi tygodniowe, ale wyższe pozycjonowanie i PT vs konkurencja oraz nieinwazyjne reklamy w Internecie). Osiągnięcie celu kampanii przy niższej intensywności działań vs konkurencja było możliwe dzięki konsekwentnej, bardzo wyrazistej komunikacji.

Widzisz błąd na stronie? Wyślij wiadomość do redakcji

Napisz do nas

zamknij
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

~varan : ciekawe kto tak na prawdę przyznaje te nagrody, bo na pewno nie społeczeństwo.i nie fachwcy od reklam. Zapominacie że te wyjątkowo kosztowne reklamy finhansowane z pieniędzy klientów których dało się nabić w butelkę
9 paź 12 20:01
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Marketing | Reklama

22 paź, 14:13 | Marketing | Reklama

Na Białorusi trudniej będzie reklamować alkohol

Na Białorusi trudniej będzie reklamować alkohol więcej
22 paź, 08:31 | Media | Internet

W pierwszym półroczu wartość rynku reklamy online w Polsce przekroczyła 1,25 mld zł

więcej
22 paź, 08:30 | Marketing | Reklama

Cennikowo wpływy reklamowe mediów po trzech kwartałach są wyższe o 4,3 proc.

więcej
21 paź, 07:53 | Marketing | Reklama

Jerzy Dudek został ambasadorem marki Premio Opony-Autoserwis

Jerzy Dudek został ambasadorem marki Premio Opony-Autoserwis więcej
21 paź, 07:51 | Marketing | Reklama

Piotr Żyła w czterech spotach internetowych Samsunga

Piotr Żyła w czterech spotach internetowych Samsunga więcej
20 paź, 06:54 | Marketing | Reklama

Michel Moran od dziś twarzą marki Lisner

więcej
16 paź, 07:49 | Marketing | Reklama

Anna Dereszowska ambasadorką marki Philips

Anna Dereszowska ambasadorką marki Philips więcej
16 paź, 07:22 | Marketing | Reklama

Internauci wolą dłuższe, lecz rzadsze bloki reklamowe w telewizji

Internauci wolą dłuższe, lecz rzadsze bloki reklamowe w telewizji więcej
16 paź, 07:16 | Marketing | Reklama

Badacz z ARC Rynek i Opinia wystąpił w reklamie Toyoty

Badacz z ARC Rynek i Opinia wystąpił w reklamie Toyoty więcej
15 paź, 07:09 | Marketing | Statystyka

Więcej reklam w kanałach tematycznych, mniej w głównych telewizjach

więcej
10 paź, 15:49 | Media | Internet

Jak zarobić na YouTubie?

Jak zarobić na YouTubie? więcej
10 paź, 14:27 | Marketing | Reklama

Wielka Brytania: Zakaz emisji reklam firmy Wonga

Wielka Brytania: Zakaz emisji reklam firmy Wonga więcej
10 paź, 07:41 | Marketing | Reklama

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR kupiło prawa do logotypu Polski

więcej
8 paź, 07:00 | Marketing | Reklama

KER: reklama perfum Paco Rabanne po angielsku niezgodna z kodeksem

więcej
6 paź, 22:15 | Marketing | Reklama

Nagrody tegorocznej edycji EFFIE® Awards rozdane! Poznaj zwycięzców

Nagrody tegorocznej edycji EFFIE® Awards rozdane! Poznaj zwycięzców więcej
6 paź, 07:14 | Media | Badania

Tylko Polsat zwiększył wpływy reklamowe (cennikowo) we wrześniu

więcej
3 paź, 17:26 | Marketing | Reklama

XV jubileuszowa Gala Effie już w poniedziałek!

XV jubileuszowa Gala Effie już w poniedziałek! więcej
3 paź, 07:13 | Marketing | Reklama

Kantar Media: wydatki na reklamę w dziennikach najbardziej ograniczyła branża finansowa

więcej
3 paź, 06:45 | Marketing | Reklama

Spadły dochody Davida Beckhama z umów reklamowych

Spadły dochody Davida Beckhama z umów reklamowych więcej
1 paź, 09:54 | Marketing | Reklama

Katarzyna Bujakiewicz ambasadorką marki Bakalland

Katarzyna Bujakiewicz ambasadorką marki Bakalland więcej
1 paź, 06:33 | Marketing | Reklama

Michał Kwiatkowski może dostać nawet pół miliona złotych za udział w reklamie

Michał Kwiatkowski może dostać nawet pół miliona złotych za udział w reklamie więcej
30 wrz, 06:51 | Marketing | Reklama

Branża AGD o jedną trzecią zwiększyła budżety reklamowe

Branża AGD o jedną trzecią zwiększyła budżety reklamowe więcej
29 wrz, 11:37 | Marketing | Reklama

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko 4 instytucjom finansowym w sprawie reklam

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko 4 instytucjom finansowym w sprawie reklam więcej
26 wrz, 07:07 | Marketing | Reklama

Wydatki największych reklamodawców rosną szybciej niż cały rynek reklamowy

więcej
24 wrz, 07:51 | Marketing | Reklama

Facebook uruchomi własną sieć reklamową

więcej

Notowania wybrane

aby oglądnąć wykres potrzebujesz Adobe Flash Player

Get Adobe Flash player

Symbol Kurs Zmiana % Zmiana
CAM
2,74 -- --
K2I
12,10 -- --
PGM
0,28 3,57 0,01
MIT
0,18 -- --

Dodaj do "Ulubionych"

zamknij

Aby dodać naszą stronę do Ulubionych naciśnij kombinację klawiszy Ctrl + D na klawiaturze.

Zamknij