Kampania "Alior Bank. Wyższa kultura bankowości"

8 paź 12, 21:30
fot. Alior Bank

Kolejne złoto w kategorii Long term marketing excellence otrzymały agencje PZL i Maxus oraz Alior Bank za kampanię "Alior Bank. Wyższa kultura bankowości".

KONTEKST RYNKOWY

Rynek bankowy w Polsce jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Funkcjonuje na nim ok. 50 podmiotów komercyjnych i prawie 600 spółdzielczych. W samym tylko 2011 r. banki wydały na promocję swoich usług prawie 1,3 mld zł*. Mimo tak intensywnych wysiłków Polacy wyjątkowo niechętnie zmieniają bank. Jedynie 12% Klientów deklaruje, że zrobiło to choć raz w życiu. Jest to najniższy odsetek w regionie**.

* za "Rzeczpospolitą" na podstawie Kantar-Media, styczeń 2012
** za raportem Deloitte "Doświadczenia Klienta w relacjach z bankami w Polsce", maj 2012

POZYCJA WYJŚCIOWA MARKI

Alior Bank rozpoczyna działalność operacyjną 17.11.2008 r. Launch marki zbiega się z największym od lat globalnym kryzysem branży finansowej, który nie omija również Polski. Alior Bank jest pierwszą nową marką bankową wchodzącą na rynek po spektakularnym upadku Lehman Brothers. Marka musi zdobywać Klientów w momencie, gdy zaufanie do banków spada*, a konsumenci szukają bezpiecznych, sprawdzonych rozwiązań dla swoich finansów.

* za raportem Pentora "Sektor Bankowy 2009"

WYZWANIE

Biznesplan zakłada, że Alior Bank musi osiągnąć rentowność w 28 miesięcy od launchu. Żeby zrealizować cel, Alior Bank musi uderzyć bezpośrednio w najcenniejszy i najbardziej broniony przez konkurencję segment usług bankowych - rachunki osobiste i firmowe.

Żeby to zrobić, trzeba zbudować markę na tyle silną i przyciągającą, żeby była w stanie konkurować z największymi bankami na rynku i systematycznie odbierać im Klientów. Strategia challengera, oprócz odpowiedniej oferty produktowej oraz atrakcyjnej marki o wyraźnym profilu, wymaga stworzenia platformy komunikacyjnej, która:

  • pozwoli wyróżnić się w kategorii i przebić przez formaty komunikacyjne oparte na celebrytach,
  • da podstawę do budowania spójnej i elastycznej komunikacji na przestrzeni wielu lat.

CELE I ICH REALIZACJA

Cele 2008-2012 wg biznesplanu:

1) Alior Bank wśród top 10 marek bankowych pod względem: świadomości spontanicznej, wspomaganej i znajomości komunikacji.

CEL PRZEKROCZONY - Marka Alior Bank w ciągu 3 lat od rozpoczęcia działalności weszła do grupy 5 banków o najbardziej rozpoznawalnych markach i komunikacji.

2) Najefektywniej komunikująca się marka w sektorze.

CEL OSIĄGNIĘTY – Średnia efektywność komunikacji marki Alior Bank w latach 2009-2011 (mierzona Awareness Index AI) zdecydowanie przewyższa wszystkie marki banków obecne na rynku polskim.

3) Marka numer 1 w kategorii: wyznaczająca trendy, wyróżniająca się, dla Klientów o wyższych wymaganiach.

CEL OSIĄGNIĘTY – Marka Alior Bank w 3 lata po rozpoczęciu działalności jest liderem w kluczowych dla siebie atrybutach wizerunkowych.

4) 1 mln aktywnych Klientów na koniec 2012 r. (750 tys. na koniec 2011 r.).

CEL PRZEKROCZONY – Alior Bank zdobył milion aktywnych Klientów już na koniec 2011 roku! Rok wcześniej niż zakładał plan.

5) Zysk netto 100 mln zł w 2011 r.

CEL PRZEKROCZONY – Alior Bank w 2011 osiągnął zysk netto o ponad połowę wyższy od zakładanego w biznesplanie – 152 mln zł.

GRUPA DOCELOWA

Kluczowa grupa docelowa: osoby, które posiadają już konta w innych bankach, mieszkają w średnich i dużych miastach, mają dochody powyżej średniej, między 25. a 49. r.ż. Bardziej wymagający i świadomi swojej coraz silniejszej pozycji w relacji z bankiem. Oczekują wyższej jakości usług, doradztwa, indywidualnego podejścia do Klienta, ale także niższych kosztów. Chcą, by bank umożliwiał im zarabianie, a nie tylko oszczędzanie.

STRATEGIA KOMUNIKACJI

1. Marka przynosi przełom w bankowości – zmienia zasady panujące dotychczas na rynku, udostępniając w standardzie to, co wcześniej było zarezerwowane tylko dla nielicznych.

2. Marka łączy cechy z pozoru sprzeczne - innowacyjność w sferze produktowej z tradycyjnym podejściem do finansów.

Marka z jednej strony jest odpowiedzią na rosnące aspiracje Polaków – oferuje nowatorskie rozwiązania i usługi, a z drugiej strony daje poczucie, że stoi za nią stabilny bank o tradycyjnym podejściu do finansów. Symbol łączący te dwa aspekty znaleziono w postaci „Bankiera w meloniku”. Symbolizuje on najwyższy standard obsługi, wyjątkowe podejście banku do Klientów, prestiż i przywileje, które wcześniej były zarezerwowane tylko dla najzamożniejszych Klientów. Buduje skojarzenia z fundamentalnymi zasadami tradycyjnej bankowości oraz wiarygodnym światem finansowych dżentelmenów. Taka ikona pozwala również na łatwą identyfikację komunikacji marki w clutterze reklamowym. Strategię komunikacji wyraża hasło „Wyższa kultura bankowości”.

STRATEGIA MEDIOWA

Dobór kanałów komunikacji ewoluował wraz ze zmianą konsumpcji mediów w TG oraz rosnącą rolą Internetu w codziennym życiu. Po początkowym, efektownym multimedialnym launchu obejmującym wszystkie kanały komunikacji dalsze działania skoncentrowane zostały w TV i Internecie, wspieranych w zależności od rodzaju komunikowanej usługi i jej specyficznej grupy celowej radiem i/lub prasą. We wszystkich działaniach konsekwentnie podkreślaliśmy hasło banku „Wyższa kultura bankowości” poprzez wysokojakościowy zakup mediów oraz brak intruzywnych formatów (niższe wagi tygodniowe, ale wyższe pozycjonowanie i PT vs konkurencja oraz nieinwazyjne reklamy w Internecie). Osiągnięcie celu kampanii przy niższej intensywności działań vs konkurencja było możliwe dzięki konsekwentnej, bardzo wyrazistej komunikacji.

Widzisz błąd na stronie? Wyślij wiadomość do redakcji

Napisz do nas

zamknij
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

~varan : ciekawe kto tak na prawdę przyznaje te nagrody, bo na pewno nie społeczeństwo.i nie fachwcy od reklam. Zapominacie że te wyjątkowo kosztowne reklamy finhansowane z pieniędzy klientów których dało się nabić w butelkę
9 paź 12 20:01
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Marketing | Reklama

wczoraj, 07:07 | Media | Telewizja

TVP podnosi ceny czasu reklamowego na maj

TVP podnosi ceny czasu reklamowego na maj więcej
wczoraj, 06:03 | Żywność

Reklamowa wojna na kabanosy

Reklamowa wojna na kabanosy więcej
16 kwi, 07:01 | Marketing | Reklama

TVN obniża ceny reklam na maj

TVN obniża ceny reklam na maj więcej
15 kwi, 07:08 | Marketing | Reklama

W pierwszym kwartale rosły wpływy rozgłośni z reklam

W pierwszym kwartale rosły wpływy rozgłośni z reklam więcej
14 kwi, 06:50 | Marketing | Reklama

Amerykańscy reklamodawcy wydają więcej na kampanie w internecie niż w naziemnych

więcej
10 kwi, 07:06 | Żywność

Telewizja tuczy

Telewizja tuczy więcej
9 kwi, 06:35 | Marketing | Reklama

Wydatki na reklamę internetową w 2013 roku z ledwo dwucyfrową dynamiką

Wydatki na reklamę internetową w 2013 roku z ledwo dwucyfrową dynamiką więcej
8 kwi, 06:42 | Marketing | Reklama

Wizerunek Janowicza ucierpiał, ale na kontraktach reklamowych tenisista nie straci

Wizerunek Janowicza ucierpiał, ale na kontraktach reklamowych tenisista nie straci więcej
7 kwi, 07:16 | Marketing | Reklama

Grupa Żywiec w kampanii promuje nowe warianty piw

Grupa Żywiec w kampanii promuje nowe warianty piw więcej
7 kwi, 07:14 | Marketing | Reklama

Czesław Mozil i Marcin Prokop z reklam Play przeszli do T-Mobile

Czesław Mozil i Marcin Prokop z reklam Play przeszli do T-Mobile więcej
4 kwi, 06:35 | Marketing | Reklama

Milion dolarów za miesięczną kampanię reklamową na Instagramie

Milion dolarów za miesięczną kampanię reklamową na Instagramie więcej
3 kwi, 06:50 | Marketing | Reklama

Firma Adrian znów zadziwia na billboardach

Firma Adrian znów zadziwia na billboardach więcej
2 kwi, 06:57 | Nieruchomosci | Mieszkania

Zumi, Onet i "Newsweek" współpracują przy tworzeniu małopolskiego serwisu mieszkaniowego

więcej
31 mar, 06:36 | Marketing | Reklama

Kamil Stoch za dwa tygodnie zareklamuje 4F w Internecie

Kamil Stoch za dwa tygodnie zareklamuje 4F w Internecie więcej
28 mar, 11:29 | Media | Telewizja

W tyg. zakończonym 23.03 Polsat miał 62,8 mln zł wpływów z reklam, TVN 54,7 mln zł

więcej
28 mar, 06:48 | Marketing | Reklama

Wzrost wydatków reklamowych na początku roku

więcej
27 mar, 16:10 | Marketing | Reklama

Najskuteczniejsze reklamy: "SERCE I ROZUM"

Najskuteczniejsze reklamy: "SERCE I ROZUM" więcej
27 mar, 15:12 | Marketing | Reklama

Najskuteczniejsze reklamy: "WYGASZANIE PUNKTÓW"

Najskuteczniejsze reklamy: "WYGASZANIE PUNKTÓW" więcej
27 mar, 06:59 | Marketing | Reklama

Arkadiusz Jakubik i Aleksandra Kisio u boku Kevina Spacey w reklamach BZ WBK

Arkadiusz Jakubik i Aleksandra Kisio u boku Kevina Spacey w reklamach BZ WBK więcej
26 mar, 07:26 | Media | Telewizja

TVP zarobiła na Kamilu Stochu ponad trzy razy więcej, niż na Justynie Kowalczyk

TVP zarobiła na Kamilu Stochu ponad trzy razy więcej, niż na Justynie Kowalczyk więcej
25 mar, 07:10 | Marketing | Reklama

Pele będzie reklamował ofertę sprzętu sportowego w Tesco

Pele będzie reklamował ofertę sprzętu sportowego w Tesco więcej
25 mar, 07:09 | Marketing | Reklama

Polkomtel zastanawia się nad przetargiem reklamowym

więcej
22 mar, 11:26 | Marketing | Reklama

Chiny: powietrze w puszce

Chiny: powietrze w puszce więcej
19 mar, 16:28 | Marketing | Reklama

TVN MEDIA SP. Z O.O. z nową umową

więcej
18 mar, 06:53 | Marketing | Reklama

Henio nie będzie już bohaterem kampanii Tesco

Henio nie będzie już bohaterem kampanii Tesco więcej

Notowania wybrane

aby oglądnąć wykres potrzebujesz Adobe Flash Player

Get Adobe Flash player

Symbol Kurs Zmiana % Zmiana
CAM
1,85 0,54 0,01
K2I
10,85 -1,36 -0,15
MIT
0,49 -- --

Dodaj do "Ulubionych"

zamknij

Aby dodać naszą stronę do Ulubionych naciśnij kombinację klawiszy Ctrl + D na klawiaturze.

Zamknij