Najbardziej żenujące prezenty

| 25 sty 11, 13:17
fot. Za giftadvisor.pl

Najgorszy gwiazdkowy prezent, którego nie chcielibyśmy znaleźć pod choinką to skarpetki i dezodorant – wynika z raportu agencji reklamowej DDB, która przed zeszłoroczną gwiazdką próbowała uchronić obdarowywanych przez żenującymi prezentami. Dla tych, którym nie udało się uniknąć takich prezentów, a sklep nie przyjmuje zwrotów pozostaje rada: ze skarpetek można zrobić np. cukierka o smaku kotleta. Można, ale po co?

W okresie przedświątecznym agencja reklamowa DDB za pomocą stworzonego specjalnie na tę okazję serwisu internetowego giftadvisor.pl zbierała dane o tym, jakich prezentów nie chcielibyśmy dostawać. Serwis ten umożliwiał użytkownikom zaznaczanie lub wpisywanie własnych pomysłów na prezenty. Po wpisaniu propozycji serwis generował analizę, która w żartobliwy sposób tłumaczyła, dlaczego ten konkretny pomysł na prezent to zły pomysł. Korzyści z tej zabawy odnosili nie tylko przyszli darczyńcy, ale osoby, które spodziewały się otrzymać od kogoś prezent. Żeby ustrzec się przed niechcianym podarunkiem np. skarpetkami, mogli w serwisie giftadvisotr.pl wygenerować raport, który zniechęci zakupu danego przedmiotu i wysłać do znajomych i rodziny. Co ważne, serwis umożliwiał wysłanie analizy anonimowo.

Najwięcej użytkowników  za najbardziej żenujący prezent uznało skarpetki, dezodorant oraz korporacyjny gadżet np. parasol lub długopis z logo firmy. Okazało się również, że im bardziej osobisty lub intymny prezent, tym mniej chętnie użytkownicy serwisu zobaczyliby go pod swoją choinką. Sweter czy koszula to zdecydowanie nienajlepsze pomysły na gwiazdkowy prezent. Ale jeszcze gorsze są majtki, piżama, obcinak do paznokci lub wibrator. Te przedmioty internauci uznali za żenujące pomysły na prezent. Nawet kosmetyki wcale nie są pożądanymi podarunkami, a za szczególnie żenujące internauci uznali balsam do ciała i krem na rozstępy.

Wysoką pozycję na liście najbardziej żenujących gwiazdkowych prezentów zajęły też drobne elementy wystroju wnętrz takie jak ramki na zdjęcia, wazony czy figurki. Pojawił się na przykład drewniany bocian i porcelanowy aniołek. Niektóre przedmioty były bardzo dokładnie opisywane, co oznacza, że pewnie rok wcześniej ktoś właśnie takiego bociana dostał i najwyraźniej pozostała trauma związana z otrzymaniem takiego prezentu.

Serwis giftadvisor, choć stworzony został w Polsce, jego zasięg był ogólnoświatowy. Stronę odwiedzali najczęściej Niemcy, Amerykanie, Brytyjczycy, Bułgarzy oraz mieszkańcy krajów Ameryki Łacińskiej. Zdarzały się również wejścia na stronę z bardziej egzotycznych krajów takich jak Indie, Filipiny, Nowa Zelandia, Mozambik, czy Kenia. Okazało się, że w każdym z tych zakątków świata lista żenujących prezentów wygląda bardzo podobnie, z jedną tylko różnicą. Na Zachodzie podarowanie komuś biżuterii lub zegarka jest już passe!

Jeśli komuś nie udało się uniknąć niechcianego prezentu, a w dodatku nie ma możliwości zwrócić go do sklepu, jeszcze nie wszystko stracone. Agencja DDB rozpoczęła właśnie drugą cześć projektu, podmieniając zawartość stworzonego serwisu, który teraz zamiast podpowiadać, czego nie kupować, radzi co zrobić z niechcianym prezentem. Przykład? Z pary skarpetek i dezodorantu można zrobić mini kometę Halleya. Wystarczy jedną skarpetę włożyć w drugą, obficie spryskać je dezodorantem i rzucić. Zdaniem pomysłodawców zestaw wystarcza na 152 lata, bo kometą obiega orbitę w 76 lat, a skarpety są dwie. Uwaga! Zestaw jest produktem jednorazowego użytku.

Tym, którzy nie lubią zabaw z ogniem, albo w tym roku pod choinką znaleźli skarpetki, ale dezodorantu już nie, można polecić np. wykonanie cukierka o smaku kotleta. Aby wykonać takiego cukierka należy do skarpetki włożyć kotleta mielonego, a na obu końcach skarpetki zawiązać węzły. Cukierka należy przechowywać w lodówce, a kotleta wymieniać co dwa dni – radzą pracownicy agencji reklamowej.

Pozostaje jedynie pytanie, po co cała ta zabawa? Serwis nie umieszcza przecież reklam, nie stosuje product placement, a agencja reklamowa, to nie instytucja charytatywna i na swojej działalności musi przecież zarabiać. – To jest po prostu nasze działanie marketingowe, chcemy, żeby nasi klienci widzieli, że jesteśmy innowacyjni, że nasze kampanie są angażujące społecznie i zaraźliwe - mówi Marta Macke, Business Development Director w agencji DDB. - Kampania ta była promowana na Facebooku oraz w mediach branżowych, dodatkowo rozprzestrzeniała się za pomocą marketingu wirusowego – dodaje.

Kampania jest rzeczywiście atrakcyjna i angażująca, ale czy skuteczna? –To jeszcze nie jest czas na podsumowania – mówi Maciej Twardowski z agencji DDB, współtwórca serwisu giftadvisor. Podkreśla, że dopiero ruszyła druga część tego projektu, który prawdopodobnie zyska ponadczasowość, bo żenujące prezenty, to nie tylko prezenty świąteczne, więc akcja wcale nie musi wygasać.

Widzisz błąd na stronie? Wyślij wiadomość do redakcji

Napisz do nas

zamknij
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Marketing

dzisiaj, 06:51 | Marketing | Reklama

Branża AGD o jedną trzecią zwiększyła budżety reklamowe

Branża AGD o jedną trzecią zwiększyła budżety reklamowe więcej
wczoraj, 17:21 | Marketing

Firma Atlas pozostanie sponsorem tytularnym hali widowiskowej w Łodzi

więcej
wczoraj, 11:37 | Marketing | Reklama

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko 4 instytucjom finansowym w sprawie reklam

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko 4 instytucjom finansowym w sprawie reklam więcej
wczoraj, 07:03 | Media | Prawo

Reklama Polocardu narusza Kodeks etyki reklamy

Reklama Polocardu narusza Kodeks etyki reklamy więcej
wczoraj, 06:58 | Media | Telewizja

TVP ma zapłacić 100 tys. zł kary za autopromocję i włączenie produktu w akcję serialu

TVP ma zapłacić 100 tys. zł kary za autopromocję i włączenie produktu w akcję serialu więcej
26 wrz, 07:07 | Marketing | Reklama

Wydatki największych reklamodawców rosną szybciej niż cały rynek reklamowy

więcej
25 wrz, 16:30 | Marketing

Heinz, Google, Tetley - marki w pułapce autentyczności

Heinz, Google, Tetley - marki w pułapce autentyczności więcej
24 wrz, 07:51 | Marketing | Reklama

Facebook uruchomi własną sieć reklamową

więcej
24 wrz, 07:49 | Marketing

Wirusowy spot Budweisera hitem internetu

Wirusowy spot Budweisera hitem internetu więcej
23 wrz, 15:33 | Transport | Linie lotnicze

Samolot LOT w barwach musicalu "Mamma Mia!"

Samolot LOT w barwach musicalu "Mamma Mia!" więcej
23 wrz, 08:36 | Marketing | Reklama

Wojciech Smarzowski reżyserem spotów w kampanii Ranigastu

więcej
23 wrz, 06:17 | Marketing | Reklama

Dobrana reklama bardziej tolerowana

Dobrana reklama bardziej tolerowana więcej
22 wrz, 08:25 | Marketing

Johnnie Walker oficjalną whisky Formuły 1

więcej
22 wrz, 08:25 | Media | Telewizja

Prezenter pogody Tomasz Zubilewicz promuje styropiany

Prezenter pogody Tomasz Zubilewicz promuje styropiany więcej
22 wrz, 08:21 | Marketing | Reklama

Izabela Marcinkiewicz chce wystąpić w reklamie

Izabela Marcinkiewicz chce wystąpić w reklamie więcej
19 wrz, 07:08 | Marketing

2,1 mln zł zapłaci Łódź za promocję miasta podczas Łódź Design Festival

więcej
19 wrz, 05:05 | Marketing

Pies Wardęgi, czyli recepta na virala

Pies Wardęgi, czyli recepta na virala więcej
18 wrz, 16:35 | Żywność | Używki

Cydr jak piwo? Senat pracuje nad zmianą przepisów w sprawie reklamy

Cydr jak piwo? Senat pracuje nad zmianą przepisów w sprawie reklamy więcej
18 wrz, 07:15 | Marketing | Reklama

Polska kampania marki Sudafed będzie emitowana w całym regionie

więcej
17 wrz, 07:18 | Marketing

PZU Maraton Warszawski sponsorują Adidas, Volvo, Carrefour i T-Mobile

więcej
15 wrz, 09:39 | Marketing

Strategia e-marketingowa. Bez analiz, ani rusz!

Strategia e-marketingowa. Bez analiz, ani rusz! więcej
12 wrz, 12:31 | Marketing

Bez rozwoju biznes umiera

więcej
12 wrz, 08:09 | Marketing | PR

Tymochowicz wyemigrował z Polski, ale już wraca na szkolenie

Tymochowicz wyemigrował z Polski, ale już wraca na szkolenie więcej
12 wrz, 08:05 | Marketing | PR

Newsweek.pl eksperymentuje z serwisem z kuponami rabatowymi

Newsweek.pl eksperymentuje z serwisem z kuponami rabatowymi więcej
11 wrz, 12:44 | Marketing

Pięć sposobów polowania na klienta przyszłości

Pięć sposobów polowania na klienta przyszłości więcej

Notowania wybrane

aby oglądnąć wykres potrzebujesz Adobe Flash Player

Get Adobe Flash player

Symbol Kurs Zmiana % Zmiana
CAM
2,86 -1,72 -0,05
K2I
11,60 -1,53 -0,18
PGM
0,22 -4,35 -0,01
MIT
0,27 3,70 0,01

Dodaj do "Ulubionych"

zamknij

Aby dodać naszą stronę do Ulubionych naciśnij kombinację klawiszy Ctrl + D na klawiaturze.

Zamknij