Najbardziej żenujące prezenty

| 25 sty 11, 13:17
fot. Za giftadvisor.pl

Najgorszy gwiazdkowy prezent, którego nie chcielibyśmy znaleźć pod choinką to skarpetki i dezodorant – wynika z raportu agencji reklamowej DDB, która przed zeszłoroczną gwiazdką próbowała uchronić obdarowywanych przez żenującymi prezentami. Dla tych, którym nie udało się uniknąć takich prezentów, a sklep nie przyjmuje zwrotów pozostaje rada: ze skarpetek można zrobić np. cukierka o smaku kotleta. Można, ale po co?

W okresie przedświątecznym agencja reklamowa DDB za pomocą stworzonego specjalnie na tę okazję serwisu internetowego giftadvisor.pl zbierała dane o tym, jakich prezentów nie chcielibyśmy dostawać. Serwis ten umożliwiał użytkownikom zaznaczanie lub wpisywanie własnych pomysłów na prezenty. Po wpisaniu propozycji serwis generował analizę, która w żartobliwy sposób tłumaczyła, dlaczego ten konkretny pomysł na prezent to zły pomysł. Korzyści z tej zabawy odnosili nie tylko przyszli darczyńcy, ale osoby, które spodziewały się otrzymać od kogoś prezent. Żeby ustrzec się przed niechcianym podarunkiem np. skarpetkami, mogli w serwisie giftadvisotr.pl wygenerować raport, który zniechęci zakupu danego przedmiotu i wysłać do znajomych i rodziny. Co ważne, serwis umożliwiał wysłanie analizy anonimowo.

Najwięcej użytkowników  za najbardziej żenujący prezent uznało skarpetki, dezodorant oraz korporacyjny gadżet np. parasol lub długopis z logo firmy. Okazało się również, że im bardziej osobisty lub intymny prezent, tym mniej chętnie użytkownicy serwisu zobaczyliby go pod swoją choinką. Sweter czy koszula to zdecydowanie nienajlepsze pomysły na gwiazdkowy prezent. Ale jeszcze gorsze są majtki, piżama, obcinak do paznokci lub wibrator. Te przedmioty internauci uznali za żenujące pomysły na prezent. Nawet kosmetyki wcale nie są pożądanymi podarunkami, a za szczególnie żenujące internauci uznali balsam do ciała i krem na rozstępy.

Wysoką pozycję na liście najbardziej żenujących gwiazdkowych prezentów zajęły też drobne elementy wystroju wnętrz takie jak ramki na zdjęcia, wazony czy figurki. Pojawił się na przykład drewniany bocian i porcelanowy aniołek. Niektóre przedmioty były bardzo dokładnie opisywane, co oznacza, że pewnie rok wcześniej ktoś właśnie takiego bociana dostał i najwyraźniej pozostała trauma związana z otrzymaniem takiego prezentu.

Serwis giftadvisor, choć stworzony został w Polsce, jego zasięg był ogólnoświatowy. Stronę odwiedzali najczęściej Niemcy, Amerykanie, Brytyjczycy, Bułgarzy oraz mieszkańcy krajów Ameryki Łacińskiej. Zdarzały się również wejścia na stronę z bardziej egzotycznych krajów takich jak Indie, Filipiny, Nowa Zelandia, Mozambik, czy Kenia. Okazało się, że w każdym z tych zakątków świata lista żenujących prezentów wygląda bardzo podobnie, z jedną tylko różnicą. Na Zachodzie podarowanie komuś biżuterii lub zegarka jest już passe!

Jeśli komuś nie udało się uniknąć niechcianego prezentu, a w dodatku nie ma możliwości zwrócić go do sklepu, jeszcze nie wszystko stracone. Agencja DDB rozpoczęła właśnie drugą cześć projektu, podmieniając zawartość stworzonego serwisu, który teraz zamiast podpowiadać, czego nie kupować, radzi co zrobić z niechcianym prezentem. Przykład? Z pary skarpetek i dezodorantu można zrobić mini kometę Halleya. Wystarczy jedną skarpetę włożyć w drugą, obficie spryskać je dezodorantem i rzucić. Zdaniem pomysłodawców zestaw wystarcza na 152 lata, bo kometą obiega orbitę w 76 lat, a skarpety są dwie. Uwaga! Zestaw jest produktem jednorazowego użytku.

Tym, którzy nie lubią zabaw z ogniem, albo w tym roku pod choinką znaleźli skarpetki, ale dezodorantu już nie, można polecić np. wykonanie cukierka o smaku kotleta. Aby wykonać takiego cukierka należy do skarpetki włożyć kotleta mielonego, a na obu końcach skarpetki zawiązać węzły. Cukierka należy przechowywać w lodówce, a kotleta wymieniać co dwa dni – radzą pracownicy agencji reklamowej.

Pozostaje jedynie pytanie, po co cała ta zabawa? Serwis nie umieszcza przecież reklam, nie stosuje product placement, a agencja reklamowa, to nie instytucja charytatywna i na swojej działalności musi przecież zarabiać. – To jest po prostu nasze działanie marketingowe, chcemy, żeby nasi klienci widzieli, że jesteśmy innowacyjni, że nasze kampanie są angażujące społecznie i zaraźliwe - mówi Marta Macke, Business Development Director w agencji DDB. - Kampania ta była promowana na Facebooku oraz w mediach branżowych, dodatkowo rozprzestrzeniała się za pomocą marketingu wirusowego – dodaje.

Kampania jest rzeczywiście atrakcyjna i angażująca, ale czy skuteczna? –To jeszcze nie jest czas na podsumowania – mówi Maciej Twardowski z agencji DDB, współtwórca serwisu giftadvisor. Podkreśla, że dopiero ruszyła druga część tego projektu, który prawdopodobnie zyska ponadczasowość, bo żenujące prezenty, to nie tylko prezenty świąteczne, więc akcja wcale nie musi wygasać.

Widzisz błąd na stronie? Wyślij wiadomość do redakcji

Napisz do nas

zamknij
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Marketing

wczoraj, 17:32 | Marketing | Reklama

Zakazana reklama urlopów rodzinnych

Zakazana reklama urlopów rodzinnych więcej
wczoraj, 07:03 | Marketing | Reklama

Apple w kampanii reklamowej nawołuje Samsunga do kopiowania niektórych pomysłów

Apple w kampanii reklamowej nawołuje Samsunga do kopiowania niektórych pomysłów więcej
22 kwi, 07:27 | Marketing

Toruń zapłacił 300 tys. zł za product placement w "Lekarzach"

Toruń zapłacił 300 tys. zł za product placement w "Lekarzach" więcej
18 kwi, 06:00 | Marketing

Bardzo dobre maniery w marketingu i… dobroczynności

Bardzo dobre maniery w marketingu i… dobroczynności więcej
17 kwi, 07:07 | Media | Telewizja

TVP podnosi ceny czasu reklamowego na maj

TVP podnosi ceny czasu reklamowego na maj więcej
17 kwi, 06:03 | Żywność

Reklamowa wojna na kabanosy

Reklamowa wojna na kabanosy więcej
16 kwi, 12:51 | Marketing | PR

Nowa Dyrektor Generalna Grayling Poland

więcej
16 kwi, 07:01 | Marketing | Reklama

TVN obniża ceny reklam na maj

TVN obniża ceny reklam na maj więcej
16 kwi, 06:03 | Telekomunikacja | Telefonia komórkowa

Esemesy mocne w marketingu

Esemesy mocne w marketingu więcej
15 kwi, 07:08 | Marketing | Reklama

W pierwszym kwartale rosły wpływy rozgłośni z reklam

W pierwszym kwartale rosły wpływy rozgłośni z reklam więcej
14 kwi, 06:50 | Marketing | Reklama

Amerykańscy reklamodawcy wydają więcej na kampanie w internecie niż w naziemnych

więcej
11 kwi, 06:00 | Marketing

Twitter przegrywa. Polskie gwiazdy zadomowiły się na Facebooku

Twitter przegrywa. Polskie gwiazdy zadomowiły się na Facebooku więcej
9 kwi, 06:35 | Marketing | Reklama

Wydatki na reklamę internetową w 2013 roku z ledwo dwucyfrową dynamiką

Wydatki na reklamę internetową w 2013 roku z ledwo dwucyfrową dynamiką więcej
8 kwi, 06:42 | Marketing | Reklama

Wizerunek Janowicza ucierpiał, ale na kontraktach reklamowych tenisista nie straci

Wizerunek Janowicza ucierpiał, ale na kontraktach reklamowych tenisista nie straci więcej
7 kwi, 07:21 | Marketing

Sprzedano więcej koszulek Ronaldo niż... całego Bayernu Monachium

Sprzedano więcej koszulek Ronaldo niż... całego Bayernu Monachium więcej
7 kwi, 07:16 | Marketing | Reklama

Grupa Żywiec w kampanii promuje nowe warianty piw

Grupa Żywiec w kampanii promuje nowe warianty piw więcej
7 kwi, 07:14 | Marketing | Reklama

Czesław Mozil i Marcin Prokop z reklam Play przeszli do T-Mobile

Czesław Mozil i Marcin Prokop z reklam Play przeszli do T-Mobile więcej
4 kwi, 06:35 | Marketing | Reklama

Milion dolarów za miesięczną kampanię reklamową na Instagramie

Milion dolarów za miesięczną kampanię reklamową na Instagramie więcej
4 kwi, 05:55 | Marketing

Model biznesowy - nowy wymiar konkurowania

Model biznesowy - nowy wymiar konkurowania więcej
3 kwi, 06:50 | Marketing | Reklama

Firma Adrian znów zadziwia na billboardach

Firma Adrian znów zadziwia na billboardach więcej
2 kwi, 12:16 | Edukacja | Szkoły wyższe

Uniwersytet Warszawski i Google powołały ośrodek badawczy DELab

więcej
2 kwi, 06:57 | Nieruchomosci | Mieszkania

Zumi, Onet i "Newsweek" współpracują przy tworzeniu małopolskiego serwisu mieszkaniowego

więcej
2 kwi, 06:52 | Media | Telewizja

KRRiT w czerwcu skontroluje hałaśliwe reklamy

KRRiT w czerwcu skontroluje hałaśliwe reklamy więcej
1 kwi, 06:39 | Media | Telewizja

W TVP powstaje nowy kodeks etyki po historii z Tomaszem Lisem

W TVP powstaje nowy kodeks etyki po historii z Tomaszem Lisem więcej
31 mar, 06:36 | Marketing | Reklama

Kamil Stoch za dwa tygodnie zareklamuje 4F w Internecie

Kamil Stoch za dwa tygodnie zareklamuje 4F w Internecie więcej

Notowania wybrane

aby oglądnąć wykres potrzebujesz Adobe Flash Player

Get Adobe Flash player

Symbol Kurs Zmiana % Zmiana
CAM
1,85 -- --
K2I
11,02 0,09 0,01
MIT
0,47 -2,08 -0,01

Dodaj do "Ulubionych"

zamknij

Aby dodać naszą stronę do Ulubionych naciśnij kombinację klawiszy Ctrl + D na klawiaturze.

Zamknij