Najbardziej żenujące prezenty

| 25 sty 11, 13:17
fot. Za giftadvisor.pl

Najgorszy gwiazdkowy prezent, którego nie chcielibyśmy znaleźć pod choinką to skarpetki i dezodorant – wynika z raportu agencji reklamowej DDB, która przed zeszłoroczną gwiazdką próbowała uchronić obdarowywanych przez żenującymi prezentami. Dla tych, którym nie udało się uniknąć takich prezentów, a sklep nie przyjmuje zwrotów pozostaje rada: ze skarpetek można zrobić np. cukierka o smaku kotleta. Można, ale po co?

W okresie przedświątecznym agencja reklamowa DDB za pomocą stworzonego specjalnie na tę okazję serwisu internetowego giftadvisor.pl zbierała dane o tym, jakich prezentów nie chcielibyśmy dostawać. Serwis ten umożliwiał użytkownikom zaznaczanie lub wpisywanie własnych pomysłów na prezenty. Po wpisaniu propozycji serwis generował analizę, która w żartobliwy sposób tłumaczyła, dlaczego ten konkretny pomysł na prezent to zły pomysł. Korzyści z tej zabawy odnosili nie tylko przyszli darczyńcy, ale osoby, które spodziewały się otrzymać od kogoś prezent. Żeby ustrzec się przed niechcianym podarunkiem np. skarpetkami, mogli w serwisie giftadvisotr.pl wygenerować raport, który zniechęci zakupu danego przedmiotu i wysłać do znajomych i rodziny. Co ważne, serwis umożliwiał wysłanie analizy anonimowo.

Najwięcej użytkowników  za najbardziej żenujący prezent uznało skarpetki, dezodorant oraz korporacyjny gadżet np. parasol lub długopis z logo firmy. Okazało się również, że im bardziej osobisty lub intymny prezent, tym mniej chętnie użytkownicy serwisu zobaczyliby go pod swoją choinką. Sweter czy koszula to zdecydowanie nienajlepsze pomysły na gwiazdkowy prezent. Ale jeszcze gorsze są majtki, piżama, obcinak do paznokci lub wibrator. Te przedmioty internauci uznali za żenujące pomysły na prezent. Nawet kosmetyki wcale nie są pożądanymi podarunkami, a za szczególnie żenujące internauci uznali balsam do ciała i krem na rozstępy.

Wysoką pozycję na liście najbardziej żenujących gwiazdkowych prezentów zajęły też drobne elementy wystroju wnętrz takie jak ramki na zdjęcia, wazony czy figurki. Pojawił się na przykład drewniany bocian i porcelanowy aniołek. Niektóre przedmioty były bardzo dokładnie opisywane, co oznacza, że pewnie rok wcześniej ktoś właśnie takiego bociana dostał i najwyraźniej pozostała trauma związana z otrzymaniem takiego prezentu.

Serwis giftadvisor, choć stworzony został w Polsce, jego zasięg był ogólnoświatowy. Stronę odwiedzali najczęściej Niemcy, Amerykanie, Brytyjczycy, Bułgarzy oraz mieszkańcy krajów Ameryki Łacińskiej. Zdarzały się również wejścia na stronę z bardziej egzotycznych krajów takich jak Indie, Filipiny, Nowa Zelandia, Mozambik, czy Kenia. Okazało się, że w każdym z tych zakątków świata lista żenujących prezentów wygląda bardzo podobnie, z jedną tylko różnicą. Na Zachodzie podarowanie komuś biżuterii lub zegarka jest już passe!

Jeśli komuś nie udało się uniknąć niechcianego prezentu, a w dodatku nie ma możliwości zwrócić go do sklepu, jeszcze nie wszystko stracone. Agencja DDB rozpoczęła właśnie drugą cześć projektu, podmieniając zawartość stworzonego serwisu, który teraz zamiast podpowiadać, czego nie kupować, radzi co zrobić z niechcianym prezentem. Przykład? Z pary skarpetek i dezodorantu można zrobić mini kometę Halleya. Wystarczy jedną skarpetę włożyć w drugą, obficie spryskać je dezodorantem i rzucić. Zdaniem pomysłodawców zestaw wystarcza na 152 lata, bo kometą obiega orbitę w 76 lat, a skarpety są dwie. Uwaga! Zestaw jest produktem jednorazowego użytku.

Tym, którzy nie lubią zabaw z ogniem, albo w tym roku pod choinką znaleźli skarpetki, ale dezodorantu już nie, można polecić np. wykonanie cukierka o smaku kotleta. Aby wykonać takiego cukierka należy do skarpetki włożyć kotleta mielonego, a na obu końcach skarpetki zawiązać węzły. Cukierka należy przechowywać w lodówce, a kotleta wymieniać co dwa dni – radzą pracownicy agencji reklamowej.

Pozostaje jedynie pytanie, po co cała ta zabawa? Serwis nie umieszcza przecież reklam, nie stosuje product placement, a agencja reklamowa, to nie instytucja charytatywna i na swojej działalności musi przecież zarabiać. – To jest po prostu nasze działanie marketingowe, chcemy, żeby nasi klienci widzieli, że jesteśmy innowacyjni, że nasze kampanie są angażujące społecznie i zaraźliwe - mówi Marta Macke, Business Development Director w agencji DDB. - Kampania ta była promowana na Facebooku oraz w mediach branżowych, dodatkowo rozprzestrzeniała się za pomocą marketingu wirusowego – dodaje.

Kampania jest rzeczywiście atrakcyjna i angażująca, ale czy skuteczna? –To jeszcze nie jest czas na podsumowania – mówi Maciej Twardowski z agencji DDB, współtwórca serwisu giftadvisor. Podkreśla, że dopiero ruszyła druga część tego projektu, który prawdopodobnie zyska ponadczasowość, bo żenujące prezenty, to nie tylko prezenty świąteczne, więc akcja wcale nie musi wygasać.

Widzisz błąd na stronie? Wyślij wiadomość do redakcji

Napisz do nas

zamknij
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Marketing

wczoraj, 06:42 | Marketing | PR

Ministerstwo Gospodarki przeznaczy 2,7 mln zł netto na promocję za granicą

Ministerstwo Gospodarki przeznaczy 2,7 mln zł netto na promocję za granicą więcej
26 sie, 07:29 | Marketing | Reklama

Amerykańscy reklamodawcy kupili mniej czasu reklamowego w telewizji

Amerykańscy reklamodawcy kupili mniej czasu reklamowego w telewizji więcej
25 sie, 06:57 | Marketing | Reklama

Polska żywność będzie promowana w Czechach i na Słowacji

Polska żywność będzie promowana w Czechach i na Słowacji więcej
25 sie, 06:53 | Marketing | Reklama

Debiut sieci sklepów Market-Detal z dużym wsparciem reklamowym

Debiut sieci sklepów Market-Detal z dużym wsparciem reklamowym więcej
22 sie, 10:36 | Marketing

Red Bull i branded content 360°

Red Bull i branded content 360° więcej
22 sie, 06:00 | Marketing

Nowy sposób na oszczędzanie. "Sen się spełnił"

Nowy sposób na oszczędzanie. "Sen się spełnił" więcej
20 sie, 06:46 | Marketing

Sieć Arc Worldwide po pięciu latach wraca do Polski

Sieć Arc Worldwide po pięciu latach wraca do Polski więcej
19 sie, 07:27 | Marketing | Reklama

W lipcu wpływy reklamowe radia wzrosły, ale nie tak mocno jak wcześniej

więcej
18 sie, 10:45 | Telekomunikacja | Telefonia komórkowa

M-commerce: 18 proc. wyszukiwań lokalnych skutkuje zakupem

więcej
14 sie, 16:45 | Finanse | Banki

Nowy bank na polskim rynku: Santander ponad BZ WBK

Nowy bank na polskim rynku: Santander ponad BZ WBK więcej
14 sie, 06:51 | Marketing | Reklama

Rosną wydatki na reklamę mobilną

Rosną wydatki na reklamę mobilną więcej
14 sie, 06:49 | Media | Internet

Twitter testuje natywne reklamy wideo

Twitter testuje natywne reklamy wideo więcej
14 sie, 06:45 | Marketing | Reklama

Stopklatka TV w drugim kwartale zarobiła na reklamach ponad 4 mln zł

więcej
13 sie, 14:06 | Marketing

Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym

Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym więcej
13 sie, 06:50 | Media | Radio

Cztery główne stacje radiowe w tym roku zarobiły na sponsoringu o połowę więcej

więcej
13 sie, 06:49 | Marketing

Engine Group i Huntsworth być może połączą się

więcej
12 sie, 18:51 | Marketing

Outdoor umiera – czy to stwierdzenie jest prawdziwe?

Outdoor umiera – czy to stwierdzenie jest prawdziwe? więcej
12 sie, 12:53 | Żywność | Napoje

Co mówią badania o skutkach promocji cydrów?

Co mówią badania o skutkach promocji cydrów? więcej
12 sie, 07:12 | Marketing | Reklama

PSL: umożliwić reklamę cydru i perry

PSL: umożliwić reklamę cydru i perry więcej
11 sie, 15:45 | Żywność | Używki

MG przygotowało projekt legalizujący reklamę cydru

MG przygotowało projekt legalizujący reklamę cydru więcej
11 sie, 14:51 | Manager | Marketing

Raport Microsoft i IAB Polska: technologia w służbie marketerów

Raport Microsoft i IAB Polska: technologia w służbie marketerów więcej
11 sie, 10:49 | Marketing | Reklama

UOKiK: deweloper nie może zastrzec prawa do darmowej reklamy na budynku

więcej
11 sie, 10:01 | Marketing | Reklama

Badanie mózgu wyjawi nawet ukryte opinie

Badanie mózgu wyjawi nawet ukryte opinie więcej
11 sie, 07:23 | Marketing | Reklama

Adidas planuje rekordową kampanię reklamową

Adidas planuje rekordową kampanię reklamową więcej
8 sie, 07:14 | Turystyka | Restauracje

Leo Burnett odświeży wizerunek sieci McDonald's

Leo Burnett odświeży wizerunek sieci McDonald's więcej

Notowania wybrane

aby oglądnąć wykres potrzebujesz Adobe Flash Player

Get Adobe Flash player

Symbol Kurs Zmiana % Zmiana
CAM
2,16 4,85 0,10
K2I
12,59 1,29 0,16
PGM
0,28 -- --
MIT
0,34 -- --

Dodaj do "Ulubionych"

zamknij

Aby dodać naszą stronę do Ulubionych naciśnij kombinację klawiszy Ctrl + D na klawiaturze.

Zamknij