Najbardziej żenujące prezenty

| 25 sty 11, 13:17
fot. Za giftadvisor.pl

Najgorszy gwiazdkowy prezent, którego nie chcielibyśmy znaleźć pod choinką to skarpetki i dezodorant – wynika z raportu agencji reklamowej DDB, która przed zeszłoroczną gwiazdką próbowała uchronić obdarowywanych przez żenującymi prezentami. Dla tych, którym nie udało się uniknąć takich prezentów, a sklep nie przyjmuje zwrotów pozostaje rada: ze skarpetek można zrobić np. cukierka o smaku kotleta. Można, ale po co?

W okresie przedświątecznym agencja reklamowa DDB za pomocą stworzonego specjalnie na tę okazję serwisu internetowego giftadvisor.pl zbierała dane o tym, jakich prezentów nie chcielibyśmy dostawać. Serwis ten umożliwiał użytkownikom zaznaczanie lub wpisywanie własnych pomysłów na prezenty. Po wpisaniu propozycji serwis generował analizę, która w żartobliwy sposób tłumaczyła, dlaczego ten konkretny pomysł na prezent to zły pomysł. Korzyści z tej zabawy odnosili nie tylko przyszli darczyńcy, ale osoby, które spodziewały się otrzymać od kogoś prezent. Żeby ustrzec się przed niechcianym podarunkiem np. skarpetkami, mogli w serwisie giftadvisotr.pl wygenerować raport, który zniechęci zakupu danego przedmiotu i wysłać do znajomych i rodziny. Co ważne, serwis umożliwiał wysłanie analizy anonimowo.

Najwięcej użytkowników  za najbardziej żenujący prezent uznało skarpetki, dezodorant oraz korporacyjny gadżet np. parasol lub długopis z logo firmy. Okazało się również, że im bardziej osobisty lub intymny prezent, tym mniej chętnie użytkownicy serwisu zobaczyliby go pod swoją choinką. Sweter czy koszula to zdecydowanie nienajlepsze pomysły na gwiazdkowy prezent. Ale jeszcze gorsze są majtki, piżama, obcinak do paznokci lub wibrator. Te przedmioty internauci uznali za żenujące pomysły na prezent. Nawet kosmetyki wcale nie są pożądanymi podarunkami, a za szczególnie żenujące internauci uznali balsam do ciała i krem na rozstępy.

Wysoką pozycję na liście najbardziej żenujących gwiazdkowych prezentów zajęły też drobne elementy wystroju wnętrz takie jak ramki na zdjęcia, wazony czy figurki. Pojawił się na przykład drewniany bocian i porcelanowy aniołek. Niektóre przedmioty były bardzo dokładnie opisywane, co oznacza, że pewnie rok wcześniej ktoś właśnie takiego bociana dostał i najwyraźniej pozostała trauma związana z otrzymaniem takiego prezentu.

Serwis giftadvisor, choć stworzony został w Polsce, jego zasięg był ogólnoświatowy. Stronę odwiedzali najczęściej Niemcy, Amerykanie, Brytyjczycy, Bułgarzy oraz mieszkańcy krajów Ameryki Łacińskiej. Zdarzały się również wejścia na stronę z bardziej egzotycznych krajów takich jak Indie, Filipiny, Nowa Zelandia, Mozambik, czy Kenia. Okazało się, że w każdym z tych zakątków świata lista żenujących prezentów wygląda bardzo podobnie, z jedną tylko różnicą. Na Zachodzie podarowanie komuś biżuterii lub zegarka jest już passe!

Jeśli komuś nie udało się uniknąć niechcianego prezentu, a w dodatku nie ma możliwości zwrócić go do sklepu, jeszcze nie wszystko stracone. Agencja DDB rozpoczęła właśnie drugą cześć projektu, podmieniając zawartość stworzonego serwisu, który teraz zamiast podpowiadać, czego nie kupować, radzi co zrobić z niechcianym prezentem. Przykład? Z pary skarpetek i dezodorantu można zrobić mini kometę Halleya. Wystarczy jedną skarpetę włożyć w drugą, obficie spryskać je dezodorantem i rzucić. Zdaniem pomysłodawców zestaw wystarcza na 152 lata, bo kometą obiega orbitę w 76 lat, a skarpety są dwie. Uwaga! Zestaw jest produktem jednorazowego użytku.

Tym, którzy nie lubią zabaw z ogniem, albo w tym roku pod choinką znaleźli skarpetki, ale dezodorantu już nie, można polecić np. wykonanie cukierka o smaku kotleta. Aby wykonać takiego cukierka należy do skarpetki włożyć kotleta mielonego, a na obu końcach skarpetki zawiązać węzły. Cukierka należy przechowywać w lodówce, a kotleta wymieniać co dwa dni – radzą pracownicy agencji reklamowej.

Pozostaje jedynie pytanie, po co cała ta zabawa? Serwis nie umieszcza przecież reklam, nie stosuje product placement, a agencja reklamowa, to nie instytucja charytatywna i na swojej działalności musi przecież zarabiać. – To jest po prostu nasze działanie marketingowe, chcemy, żeby nasi klienci widzieli, że jesteśmy innowacyjni, że nasze kampanie są angażujące społecznie i zaraźliwe - mówi Marta Macke, Business Development Director w agencji DDB. - Kampania ta była promowana na Facebooku oraz w mediach branżowych, dodatkowo rozprzestrzeniała się za pomocą marketingu wirusowego – dodaje.

Kampania jest rzeczywiście atrakcyjna i angażująca, ale czy skuteczna? –To jeszcze nie jest czas na podsumowania – mówi Maciej Twardowski z agencji DDB, współtwórca serwisu giftadvisor. Podkreśla, że dopiero ruszyła druga część tego projektu, który prawdopodobnie zyska ponadczasowość, bo żenujące prezenty, to nie tylko prezenty świąteczne, więc akcja wcale nie musi wygasać.

Widzisz błąd na stronie? Wyślij wiadomość do redakcji

Napisz do nas

zamknij
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Marketing

wczoraj, 07:40 | Marketing

Juventus przedłużył kontrakt z Fiatem do 2021 roku

więcej
wczoraj, 06:59 | Marketing

Holenderski totalizator sponsorem kolarzy i panczenistów

Holenderski totalizator sponsorem kolarzy i panczenistów więcej
wczoraj, 06:41 | Marketing | Reklama

Pentagon Research: ekspozycje marek przez Ekstraklasę warte 421 mln zł

więcej
wczoraj, 06:38 | Marketing | Reklama

PZU wykupił w TVP 1 spot na rocznicę powstania – ale nie w akcji "70 sekund ciszy"

PZU wykupił w TVP 1 spot na rocznicę powstania – ale nie w akcji "70 sekund ciszy" więcej
wczoraj, 05:55 | Marketing

Koniec boomu na festiwalowy biznes?

Koniec boomu na festiwalowy biznes? więcej
30 lip, 07:07 | Marketing | Reklama

KER: reklama preparatu Etiaxil narusza zasady konkurencji

więcej
30 lip, 06:56 | Media | Telewizja

TVP jest zadowolona z wyników w grupie 16-59 i będzie się jej trzymać

więcej
30 lip, 06:26 | Marketing | Reklama

Reklama rozkwita w sieci

Reklama rozkwita w sieci więcej
29 lip, 06:52 | Marketing

Udział Rafała Majki w reklamie wart jest już kilkaset tysięcy złotych

Udział Rafała Majki w reklamie wart jest już kilkaset tysięcy złotych więcej
28 lip, 09:57 | Marketing

M-commerce rozpycha się na rynku

więcej
25 lip, 15:29 | Manager

Jak zmienić obcych ludzi w znajomych, a znajomych w klientów

Jak zmienić obcych ludzi w znajomych, a znajomych w klientów więcej
25 lip, 07:06 | Marketing

Wydatki reklamodawców wzrosły o 4,2 proc., lider Aflofarm wydał o 46,8 proc. więcej

więcej
25 lip, 07:03 | Handel

Bank Pocztowy wybiera agencję do obsługi ATL, digital i ambient

więcej
24 lip, 17:04 | Marketing

10 błędów w social media

10 błędów w social media więcej
24 lip, 06:57 | Marketing | Reklama

Media w pierwszej połowie br. cennikowo zarobiły 4,2 proc. więcej na reklamie

więcej
24 lip, 06:55 | Marketing | Reklama

Resort gospodarki ma ponad 24 mln zł na kampanię polskiej gospodarki za granicą i szuka agencji

więcej
23 lip, 07:02 | Marketing | Reklama

Lotte Wedel szuka domu produkcyjnego do kampanii realizowanej poza Polską

więcej
23 lip, 06:57 | Media | Radio

Rosną wpływy reklamowe radia i będą rosły, bo drożeją spoty

więcej
22 lip, 07:05 | Marketing

VML Poland opracuje kontynuację kampanii "Stop wariatom drogowym"

więcej
21 lip, 07:10 | Marketing | Reklama

Pepsi zyska, rezygnując ze sponsoringu stadionu Legii

więcej
18 lip, 06:44 | Marketing

Tyskie nadal z Piastem Gliwice

więcej
18 lip, 06:42 | Media

Rosną pensje w agencjach reklamowych i domach mediowych

Rosną pensje w agencjach reklamowych i domach mediowych więcej
18 lip, 06:00 | Marketing

Jak przetrwać cyfrową rewolucję i nie zwariować?

Jak przetrwać cyfrową rewolucję i nie zwariować? więcej
17 lip, 06:39 | Media | Radio

Cennikowo w czerwcu radio zarobiło na reklamach więcej

więcej
17 lip, 06:36 | Marketing

Continental wycofuje się ze sponsorowania piłkarskich mundiali

Continental wycofuje się ze sponsorowania piłkarskich mundiali więcej

Notowania wybrane

aby oglądnąć wykres potrzebujesz Adobe Flash Player

Get Adobe Flash player

Symbol Kurs Zmiana % Zmiana
CAM
1,72 1,18 0,02
K2I
11,39 0,26 0,03
PGM
0,32 -- --
MIT
0,27 -- --

Dodaj do "Ulubionych"

zamknij

Aby dodać naszą stronę do Ulubionych naciśnij kombinację klawiszy Ctrl + D na klawiaturze.

Zamknij