Najbardziej żenujące prezenty

| 25 sty 11, 13:17
fot. Za giftadvisor.pl

Najgorszy gwiazdkowy prezent, którego nie chcielibyśmy znaleźć pod choinką to skarpetki i dezodorant – wynika z raportu agencji reklamowej DDB, która przed zeszłoroczną gwiazdką próbowała uchronić obdarowywanych przez żenującymi prezentami. Dla tych, którym nie udało się uniknąć takich prezentów, a sklep nie przyjmuje zwrotów pozostaje rada: ze skarpetek można zrobić np. cukierka o smaku kotleta. Można, ale po co?

W okresie przedświątecznym agencja reklamowa DDB za pomocą stworzonego specjalnie na tę okazję serwisu internetowego giftadvisor.pl zbierała dane o tym, jakich prezentów nie chcielibyśmy dostawać. Serwis ten umożliwiał użytkownikom zaznaczanie lub wpisywanie własnych pomysłów na prezenty. Po wpisaniu propozycji serwis generował analizę, która w żartobliwy sposób tłumaczyła, dlaczego ten konkretny pomysł na prezent to zły pomysł. Korzyści z tej zabawy odnosili nie tylko przyszli darczyńcy, ale osoby, które spodziewały się otrzymać od kogoś prezent. Żeby ustrzec się przed niechcianym podarunkiem np. skarpetkami, mogli w serwisie giftadvisotr.pl wygenerować raport, który zniechęci zakupu danego przedmiotu i wysłać do znajomych i rodziny. Co ważne, serwis umożliwiał wysłanie analizy anonimowo.

Najwięcej użytkowników  za najbardziej żenujący prezent uznało skarpetki, dezodorant oraz korporacyjny gadżet np. parasol lub długopis z logo firmy. Okazało się również, że im bardziej osobisty lub intymny prezent, tym mniej chętnie użytkownicy serwisu zobaczyliby go pod swoją choinką. Sweter czy koszula to zdecydowanie nienajlepsze pomysły na gwiazdkowy prezent. Ale jeszcze gorsze są majtki, piżama, obcinak do paznokci lub wibrator. Te przedmioty internauci uznali za żenujące pomysły na prezent. Nawet kosmetyki wcale nie są pożądanymi podarunkami, a za szczególnie żenujące internauci uznali balsam do ciała i krem na rozstępy.

Wysoką pozycję na liście najbardziej żenujących gwiazdkowych prezentów zajęły też drobne elementy wystroju wnętrz takie jak ramki na zdjęcia, wazony czy figurki. Pojawił się na przykład drewniany bocian i porcelanowy aniołek. Niektóre przedmioty były bardzo dokładnie opisywane, co oznacza, że pewnie rok wcześniej ktoś właśnie takiego bociana dostał i najwyraźniej pozostała trauma związana z otrzymaniem takiego prezentu.

Serwis giftadvisor, choć stworzony został w Polsce, jego zasięg był ogólnoświatowy. Stronę odwiedzali najczęściej Niemcy, Amerykanie, Brytyjczycy, Bułgarzy oraz mieszkańcy krajów Ameryki Łacińskiej. Zdarzały się również wejścia na stronę z bardziej egzotycznych krajów takich jak Indie, Filipiny, Nowa Zelandia, Mozambik, czy Kenia. Okazało się, że w każdym z tych zakątków świata lista żenujących prezentów wygląda bardzo podobnie, z jedną tylko różnicą. Na Zachodzie podarowanie komuś biżuterii lub zegarka jest już passe!

Jeśli komuś nie udało się uniknąć niechcianego prezentu, a w dodatku nie ma możliwości zwrócić go do sklepu, jeszcze nie wszystko stracone. Agencja DDB rozpoczęła właśnie drugą cześć projektu, podmieniając zawartość stworzonego serwisu, który teraz zamiast podpowiadać, czego nie kupować, radzi co zrobić z niechcianym prezentem. Przykład? Z pary skarpetek i dezodorantu można zrobić mini kometę Halleya. Wystarczy jedną skarpetę włożyć w drugą, obficie spryskać je dezodorantem i rzucić. Zdaniem pomysłodawców zestaw wystarcza na 152 lata, bo kometą obiega orbitę w 76 lat, a skarpety są dwie. Uwaga! Zestaw jest produktem jednorazowego użytku.

Tym, którzy nie lubią zabaw z ogniem, albo w tym roku pod choinką znaleźli skarpetki, ale dezodorantu już nie, można polecić np. wykonanie cukierka o smaku kotleta. Aby wykonać takiego cukierka należy do skarpetki włożyć kotleta mielonego, a na obu końcach skarpetki zawiązać węzły. Cukierka należy przechowywać w lodówce, a kotleta wymieniać co dwa dni – radzą pracownicy agencji reklamowej.

Pozostaje jedynie pytanie, po co cała ta zabawa? Serwis nie umieszcza przecież reklam, nie stosuje product placement, a agencja reklamowa, to nie instytucja charytatywna i na swojej działalności musi przecież zarabiać. – To jest po prostu nasze działanie marketingowe, chcemy, żeby nasi klienci widzieli, że jesteśmy innowacyjni, że nasze kampanie są angażujące społecznie i zaraźliwe - mówi Marta Macke, Business Development Director w agencji DDB. - Kampania ta była promowana na Facebooku oraz w mediach branżowych, dodatkowo rozprzestrzeniała się za pomocą marketingu wirusowego – dodaje.

Kampania jest rzeczywiście atrakcyjna i angażująca, ale czy skuteczna? –To jeszcze nie jest czas na podsumowania – mówi Maciej Twardowski z agencji DDB, współtwórca serwisu giftadvisor. Podkreśla, że dopiero ruszyła druga część tego projektu, który prawdopodobnie zyska ponadczasowość, bo żenujące prezenty, to nie tylko prezenty świąteczne, więc akcja wcale nie musi wygasać.

Widzisz błąd na stronie? Wyślij wiadomość do redakcji

Napisz do nas

zamknij
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Marketing

13 minut temu | Marketing

PZU Maraton Warszawski sponsorują Adidas, Volvo, Carrefour i T-Mobile

więcej
15 wrz, 09:39 | Marketing

Strategia e-marketingowa. Bez analiz, ani rusz!

Strategia e-marketingowa. Bez analiz, ani rusz! więcej
12 wrz, 12:31 | Marketing

Bez rozwoju biznes umiera

więcej
12 wrz, 08:09 | Marketing | PR

Tymochowicz wyemigrował z Polski, ale już wraca na szkolenie

Tymochowicz wyemigrował z Polski, ale już wraca na szkolenie więcej
12 wrz, 08:05 | Marketing | PR

Newsweek.pl eksperymentuje z serwisem z kuponami rabatowymi

Newsweek.pl eksperymentuje z serwisem z kuponami rabatowymi więcej
11 wrz, 12:44 | Marketing

Pięć sposobów polowania na klienta przyszłości

Pięć sposobów polowania na klienta przyszłości więcej
11 wrz, 08:50 | Marketing | Reklama

Monnari po raz pierwszy promuje kolekcję w kampanii telewizyjnej

Monnari po raz pierwszy promuje kolekcję w kampanii telewizyjnej więcej
10 wrz, 07:49 | Marketing | Reklama

Władimir Kliczko w Warszawie będzie promować międzynarodową sieć studiów fitness

Władimir Kliczko w Warszawie będzie promować międzynarodową sieć studiów fitness więcej
9 wrz, 08:28 | Marketing

Nescafé wprowadza jednakowe logo na całym świecie

więcej
8 wrz, 08:36 | Marketing | PR

Wizerunek premiera Tuska promuje akcję "Gazety Wyborczej"

Wizerunek premiera Tuska promuje akcję "Gazety Wyborczej" więcej
8 wrz, 06:29 | Media | Showbiznes

Reklama hazardu na stronie problemem dla jej właściciela

Reklama hazardu na stronie problemem dla jej właściciela więcej
5 wrz, 07:43 | Marketing | PR

Resort finansów szykuje loterię paragonową i szuka firm do współpracy przy niej

Resort finansów szykuje loterię paragonową i szuka firm do współpracy przy niej więcej
4 wrz, 18:14 | Marketing

Jak zarządzać społecznościówką?

Jak zarządzać społecznościówką? więcej
3 wrz, 08:02 | Marketing

Apple najbardziej wartościową marką świata

Apple najbardziej wartościową marką świata więcej
2 wrz, 07:20 | Finanse | Banki

PKO BP został sponsorem tytularnym "Biegnij Warszawo"

więcej
1 wrz, 07:12 | Żywność

Tarczyński SA wprowadzi produkty dla dzieci

więcej
29 sie, 06:53 | Marketing | Reklama

Reklamy na Facebooku będą dostosowane do szybkości łącza ich odbiorców

więcej
29 sie, 06:44 | Marketing

GSK wznawia działania reklamowe Rutinoscorbinu

GSK wznawia działania reklamowe Rutinoscorbinu więcej
29 sie, 06:42 | Marketing | Reklama

Springer wraz z Onetem szukają ciekawych start-upów w Polsce

Springer wraz z Onetem szukają ciekawych start-upów w Polsce więcej
29 sie, 06:00 | Marketing | Reklama

Mały Głód i M&M'sy - po co marce brand hero?

Mały Głód i M&M'sy - po co marce brand hero? więcej
27 sie, 06:42 | Marketing | PR

Ministerstwo Gospodarki przeznaczy 2,7 mln zł netto na promocję za granicą

Ministerstwo Gospodarki przeznaczy 2,7 mln zł netto na promocję za granicą więcej
26 sie, 07:29 | Marketing | Reklama

Amerykańscy reklamodawcy kupili mniej czasu reklamowego w telewizji

Amerykańscy reklamodawcy kupili mniej czasu reklamowego w telewizji więcej
25 sie, 06:57 | Marketing | Reklama

Polska żywność będzie promowana w Czechach i na Słowacji

Polska żywność będzie promowana w Czechach i na Słowacji więcej
25 sie, 06:53 | Marketing | Reklama

Debiut sieci sklepów Market-Detal z dużym wsparciem reklamowym

Debiut sieci sklepów Market-Detal z dużym wsparciem reklamowym więcej
22 sie, 10:36 | Marketing

Red Bull i branded content 360°

Red Bull i branded content 360° więcej

Notowania wybrane

aby oglądnąć wykres potrzebujesz Adobe Flash Player

Get Adobe Flash player

Symbol Kurs Zmiana % Zmiana
CAM
2,75 -- --
K2I
11,50 -- --
PGM
0,24 -- --
MIT
0,27 -- --

Dodaj do "Ulubionych"

zamknij

Aby dodać naszą stronę do Ulubionych naciśnij kombinację klawiszy Ctrl + D na klawiaturze.

Zamknij