Etos rozpoczyna ofertę publiczną, spodziewany debiut na GPW 22 maja

Etos - właściciel marki odzieżowej Diverse - opublikował dziś prospekt emisyjny i rozpoczął ofertę publiczną do 13 513 000 akcji, stanowiących do 50% kapitału zakładowego spółki. Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych spodziewany jest 22 maja.

"Na chwilę obecną szacujemy, że około 22 maja rozpocznie się obrót akcjami na giełdzie" - powiedział Tomasz Ciborowski, dyrektor departamentu IPO i nowych emisji obszaru rynków kapitałowych BZ WBK, na konferencji prasowej.

Spółka nie podała, jakiej wartości oferty się spodziewa. Cena maksymalna zostanie opublikowana w formie aneksu do prospektu, po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF).

Zapisy dla inwestorów indywidualnych będą odbywać się między 29 kwietnia a 6 maja. Ostateczna cena sprzedaży podana zostanie 8 maja. Zapisy dla inwestorów instytucjonalnych zaplanowano na 8-12 maja. Przydział akcji dla inwestorów indywidualnych planowany jest na 14 maja.

Akcjonariuszem sprzedającym jest Milano Holdings S.à r.l., spółka funduszu Abris CEE Mid-Market Fund LP, dotychczasowy właściciel 100% akcji Etos. Sprzedający zobowiązał się do niesprzedawania kolejnych pakietów akcji w ciągu roku od debiutu, a spółka do nieprzeprowadzania emisji akcji.

Oferującym akcje jest Dom Maklerski BZ WBK jako globalny koordynator, prowadzący księgę popytu, zaś rolę współprowadzących księgę popytu pełnią Ipopema Securities S.A. oraz BESI Grupo Novo Banco.

Etos planuje zwiększenie powierzchni handlowej marki Diverse do ok. 48 tys. m2 w 2015 r. i ok. 80 tys. m2 w 2019 r., poinformował prezes Marcin Bielski. Spółka może też rozważyć powrót "uśpionych" marek i kupno nowych.

"Plan długoterminowy to 80 tys. m2, jakie chcielibyśmy uzyskać w 2019 r. Jestem absolutnie przekonany, że to dostarczymy" - powiedział Bielski podczas konferencji prasowej.

Plan na 2015 r. przewiduje zwiększenie powierzchni handlowej do ok. 48 tys m2. W Polsce spółka ma już podpisane ok. 85% nowych kontraktów na ten rok.

W Czechach i Słowacji spółka planuje prowadzić działalność w modelu franczyzowym. W 2015 r. planowane jest ok. 2 tys. m2 powierzchni handlowej. Sklepy mają być otwarte nie później niż w III kwartale.

Etos posiada również dwie marki uśpione: Iridium i Coalition (CLTN). Obecnie nie ma planów ich reaktywacji, ale w przyszłości nie jest to wykluczone.

"W przyszłych okresach nie wykluczamy zastanowienia się nad przejęciem jakiejś marki. Nasze procesy, organizacja działają bardzo dobrze, więc taki potencjał jest" - dodał Bielski.

Spółka będzie finansowała rozwój ze środków własnych oraz z kredytów. "W ostatnim czasie podpisaliśmy umowy na zwiększone linie na finansowanie bieżące, jak również pracujemy nad dodatkowymi środkami na rozwój" - powiedział wiceprezes Robert Śniegowski.

Na koniec 2014 r. sieć sprzedaży Diverse obejmowała sklepy o łącznej powierzchni 34 tys m2.

Spółka Etos S.A. zarządza siecią sprzedaży salonów z odzieżą sprzedawaną pod markami Diverse i Diverse Extreme Team. Sukces spółki Etos opiera się na sile marki Diverse obecnej na polskim rynku od 1993 r. Diverse oferuje szeroki asortyment odzieży damskiej i męskiej, którego uzupełnieniem są akcesoria, obuwie oraz torby i plecaki.