Atal chce pozyskać z emisji 6,5 mln akcji ok. 160 mln zł brutto

Spółka deweloperska Atal planuje pozyskanie z emisji 6,5 mln akcji serii E ok. 160 mln zł brutto (156 mln zł netto) - wynika z prospektu emisyjnego spółki. Oferowane akcje będą stanowić 16,79 proc. podwyższonego kapitału zakładowego spółki i uprawniać ich właścicieli do 16,16 proc. głosów na WZ.

Do inwestorów indywidualnych może trafić do 15 proc. oferowanych akcji.

"Biorąc pod uwagę zysk za 2014 r. i środki, które planujemy pozyskać z giełdy, będziemy dysponować dużą ilością gotówki, która zostanie w spółce do działania. W krótkim terminie nie planujemy więc kolejnych emisji" - powiedział na konferencji Zbigniew Juroszek, prezes Atalu.

"W przyszłości bardziej odległej, nie można takiego ruchu wykluczyć, ale póki co dysponujemy wystarczającymi środkami na rozwój" - dodał.

W 2014 r. spółka wypracowała 576,8 mln zł przychodów, 167,0 mln zł zysku operacyjnego i 136,5 mln zł zysku netto.

Celem emisji jest realizacja projektów deweloperskich na pięciu rynkach, na których spółka działa, czyli Warszawa, Kraków, Wrocław, Katowice i Łódź.

Na zakup gruntów pod realizację projektów deweloperskich spółka przeznaczy ok. 50 proc. wpływów netto z emisji: na rynku warszawskim 25 proc., a na rynku krakowskim 25 proc.

Pozostałe wpływy Atal chce przeznaczyć na realizację projektów deweloperskich: 11 proc. na III etap inwestycji przy ul. Francuskiej w Katowicach, 8 proc. na I etap inwestycji przy ul. Bajecznej w Krakowie, 8 proc. na inwestycję przy ul. Filtrowej w Krakowie, 15 proc. na II etap inwestycji przy ul. Sikorskiego we Wrocławiu i 8 proc. na III etap inwestycji przy Al. Rzeczypospolitej w Warszawie.

Strategia grupy, w ramach rynków zakłada budowanie pozycji na rynku warszawskim, utrzymanie pozycji wiodącego dewelopera mieszkaniowego na rynku krakowskim, zwiększanie udziału w rynku wrocławskim i utrzymanie pozycji na rynku katowickim i łódzkim.

Docelowo grupa zakłada uzyskiwanie 30 proc. przychodów ze sprzedaży mieszkań na rynku krakowskim, 25 proc. na rynku warszawskim, 20 proc. na rynku wrocławskim, 15 proc. na rynku łódzkim oraz 10 proc. na rynku katowickim.

"Analizujemy sytuację na innych rynkach w Polsce, takich jak Trójmiasto czy Poznań. Przyglądamy się im i jeśli będzie warto na nie wejść, to zrobimy to" - powiedział Mateusz Juroszek, wiceprezes spółki.

W ubiegłym roku Atal sprzedał 1.093 mieszkania, a rok wcześniej 1.301 lokali. Od początku tego roku spółka podpisała umowy deweloperskie dotyczące 470 mieszkań.

Obecnie właścicielem 100 proc. akcji Atalu jest Juroszek Investments, spółka należąca do prezesa Atalu - Zbigniewa Juroszka.

Polityka dywidendowa Atalu zakłada wypłatę dywidendy od roku 2016, tj. począwszy od podziału zysku za rok 2015, z uwzględnieniem warunków emisji obligacji serii B, w wysokości 40-50 proc. wypracowanego skonsolidowanego zysku netto.

"Jesteśmy przygotowani do kolejnego skoku rozwojowego. Efekty naszych działań będą widoczne w latach 2015-2017" - powiedział prezes.

Podtrzymał, że spółka będzie chciała kontynuować rodzinny model zarządzania.

Funkcję prezesa Atalu pełni Zbigniew Juroszek, a wiceprezesem jest jego syn - Mateusz Juroszek.

Prezes poinformował, że dzięki posiadaniu własnego generalnego wykonawstwa spółka uzyskuje wyższe marże, eliminuje ryzyka związane ze zlecaniem prac innym firmom i wykorzystuje efekt skali zakupowej materiałów.

Główny akcjonariusz zobowiązał się do niesprzedawania akcji spółki przez 12 miesięcy.

Doradcami Atal w procesie upublicznienia są: Dom Maklerski Raiffeisen Bank Polska oraz Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jako współoferujący. Doradcą prawnym jest Kancelaria Radców Prawnych Oleś&Rodzynkiewicz, a rolę doradcy finansowego pełni Raiffeisen Investment Polska.

Poniżej prezentujemy harmonogram oferty publicznej deweloperskiej spółki Atal.

W ramach publicznej emisji akcji oferowanych będzie 6,5 mln akcji serii E. Oferowane inwestorom akcje stanowić będą łącznie 16,79 proc. podwyższonego kapitału zakładowego spółki i uprawniać ich właścicieli do wykonywania łącznie 16,16 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu.

22-27 maja - proces budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych;

28 maja - ustalenie i publikacja ceny akcji oferowanych oraz liczby akcji oferowanych w transzy inwestorów instytucjonalnych i transzy inwestorów indywidualnych;

28 maja - 2 czerwca - przyjmowanie zapisów w transzy inwestorów indywidualnych i transzy inwestorów instytucjonalnych;

3 czerwca - zamknięcie oferty, przydział akcji;

ok. 15 czerwca - pierwszy dzień notowań PDA na rynku regulowanym GPW